lördag 7 november 2009

Lilla kulturdagen

I eftermiddag var jag med barnen på lilla kulturdagen på Lokstallarna. Det är alltid skoj, de stora springer från den ena aktiviteten till den andra och nu kan ju även Mirinda uppskattar det lite mer, så det är ju skoj. Vi kom först och gick sist, typ, så de hann nog med allt de skulle. Teaterföreställlningar, sagostund, pin-tillverkning, utklädning, slime-tillverkning, ficklampslabyrint, ansiktsmålning, måla med vattenfärg och färglägga bilder och allt vad det fanns att göra. Och så fika så klart. Lizette och Kim var också där med barnen, det är ju trevligt när man får vuxet sällskap också.


Koncentrerad liten konstnär


Fina missar


Mirinda gillade utklädningsrummet skartpt detta året. Pippihåret var skoj.

Hattparad:









Och de små ville såklart också bli målade i ansiktet, eller ja, Wilmer visste inte riktigt vad han ville, men Mirinda fick göra först, så gick det till slut.





De blev nöjda i alla fall, Mirinda med en liten fjäril på kinden och Wilmer som spindelmannen.



2 kommentarer:

Malo sa...

hi hi så söta barn, fina bilder! Passade inte du och Liz på att få en ansiktsmålning? =)

Liz sa...

ja va allt lite sugen Malin! ;-) Men kunde inte bestämma mig för vad jag ville bli....så jag hoppade :-)

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: