måndag 4 januari 2010

Nyår

Ja, nyår har passerat med flera dagar och nu väntar trettonhelgen.
Nyårsafton var vi hemma, Jennie med familia var med oss liksom Tina & Tedde och Elof. Det var en väldigt trevlig afton, trerättersmenyn gick hem verkade det som och vi hann spela lite scattergories innan det var dags att ut och skjuta in det nya året. Alla barnen utom Kaili var vakna och minst lika pigga som oss. Mirinda var jätteglad för att gå ut mitt i natten, men inte lika glad när hon stod ute och "helvetet" brakade loss, bara till att gå in och kika genom fönstret istället, men det var knappt att hon vågade det ens, hon ville hellre rita sa hon, hon är nog traumatiserad för livet, stackaren.
Tog knappt några foton alls märkte jag, men det betyder nog bara att jag hade för roligt för att hinna ta massa kort haha. Jennie fick ihop en del fina collage från kvällen, klicka här för att kolla in dem!

Menyn:
Förrätt: Räkbakelse med ostbågar, receptet hittar du bl a här
Huvudrätt: Ugnsbakad lax med pressad potatis och sallad
Efterrätt: Nyårstårta i form av Chokladmoussetårta



Förrätten, smakade helt ok och det var lite skoj att den är rullad i ostbågar :)


Nyårstårtan, lyxig kladdkaka i botten och chokladmousse ovanpå, behöver jag säga att den var himmelsk enligt mina smaklökar?


Systrarna med varsin slabbedask, vågar du dig på det finns recept här, gott är det i alla fall!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: