onsdag 11 augusti 2010

Back @ work!

Nu är semestern ett minne blott och efter att ha jobbat tre dagar, kan jag bara konstatera, att tja... det är business as usual. Man kommer in i det rätt snabbt och helt ärligt var det faktiskt liiite skönt att komma tillbaka med lite mjukstart, så här veckan innan skolstarten.

Men i söndags kände jag mig lite tom och ångestladdad. Det är sista semesterdagen man börjar inse att man inte har hunnit med allt det där man hade föresatt sig innan semestern började, alla de där dagsutflykterna, alla pocketböcker jag skulle läsa, alla sommarmiddagar jag skulle bjuda vännerna på, alla kakor jag skulle ha bakat, vart tog allt vägen liksom? Och all nytta jag skulle göra, alla förråd och garderober jag skulle ha rensat regniga sommardagar, alla smågrejer jag skulle ha fyndat på loppisar och givetvis hunnit måla om också...

Då är det bra med en blogg att titta tillbaka i och upptäcka att man ändå har gjort betydelsefulla saker, umgåtts och varit social och det blev i alla fall en hel del soltimmar och bara det måste man ju vara nöjd med! Och fem veckors ledighet är inte fy skam, det finns de som har betydligt färre, t ex Per med sin vecka i Polen, en heldag i Tosselilla och en på Barnens Gård och så några eftermiddagar vid stranden, det är ju inte så mycket till semester. Fast i och för sig, en vecka utan barnen är nog lika mycket värt som 4 veckor med dem... åtminstone i avkopplingssyfte...

Och augusti är en sommarmånad och den är ju inte över ännu, än finns det tid att skapa minnen att visualisera i januari månad när vinterkylan tagit över. Vem vet, kanske väntar det något skojigt redan till helgen?

Och skulle det inte bli mer än så här, så finns det nog plenty med regniga höstdagar framöver att rensa de där garderoberna...

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: