måndag 14 mars 2011

Nya glassar

Det verkar som om för varje gång jag botaniserar i glassdisken har det kommit nya fantastiska smaker jag bara måste smaka. Nu senast var det Carte D'or "Starry night" (Vaniljglass och Macadamianötsglass med virvlar av god chokladsås toppad med chokladstjärnor) och Sias Berte Glass Kladdkaka (Fyllig chokladgräddglass med sega kladdkakebitar, mörk kolasås och kanderade pecannötter).

Behöver jag säga att de var otroligt äckliga båda två? (NOT!) Detta är ett fördärv...


Starry Night (bild från Carte D'ors hemsida)


Berte glass Kladdkaka (bild från Sias hemsida)

Och efter en djupdykning bland pinnglassar och strutar upptäckte jag att även GB har kommit med en del väldigt intressanta nyheter, men det får vänta till en dag med riktigt "glassväder". Och då får det nog bli en Daimstrut Pear Dream till att börja med.


Daimstrut Pear Dream, mmmmmm (Bild från GBs hemsida)

1 kommentar:

Lisa sa...

Päron å daim i ett? Öhöwww, jag ska nog hålla mej långt i från glassdiskarna! :D

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: