onsdag 3 februari 2010

Rapport från snövallen

Råkade missa att dagisutfarten krympt med typ 3/4 (vadå, en kvinna har ju simultanförmåga sägs det och jag skulle bara slänga ett öga på en viktig lapp i bilen medan jag krypkörde på parkeringen och den där vallen fanns minsann inte där i morse) och så satt jag plötsligt fast i vad jag då trodde var lite snömodd, så jag gasade på lite med resultatet att jag var ännu mer fastkörd i värsta stora vallen upptäckte jag när jag steg ur bilen, pinsamt!! Försökte febrilt få loss mig innan svågern (som jag visste var inne för att hämta hem Malina och Wilmer) skulle hinna se mig, men han kom såklart flinandes. Nåväl, han hjälpte mig i alla fall, han och ytterligare en dumflinande pappa, kul när man lyckas förgylla någons dag så där.
Men det är tur att det finns pappor, pappan i huset fick skotta fram en parkering till mig när jag kom hem, för det fanns ingenstans att ställa bilen! Det är galet mycket snö alltså! Men jag gillar det ändå, men det törs man knappt säga högt.

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: