tisdag 15 juni 2010

This I love

Jag har väl plöjt igenom de flesta recensionerna av lördagens Guns-konsert och jag tycker ju självklart inte att någon av dem gör den rättvisa. DN är väl den enda som jag ens skulle få för mig att länka till. Övriga hade nog redan bestämt sig innan vad de skulle tycka. Jag har hört så många negativa kommentarer från förståsigpåare att jag ledsnar, alla har rätt till sin åsikt och så även jag:

Från en som var där: Han var inte hög som ett höghus, han var inte asfull och hans röst var fenomenal as always. En hel del instrumentala delar tror jag gjordes för att spara på hans röst, men kom inte och säg att han inte har "det" längre, och karisman och utstrålningen är fortfarande makalös. Dessutom dansade han och gav järnet i 2,5 timmar, precis lika coolt som han gjorde när jag såg honom för 19 år sedan i Globen. Ja, för man åldras på 19 år, så även Axl, även om jag tycker att han ser väldigt fräsch ut för att vara 48 år!

Jag har dissat nyaste skivan "Chinese Democracy", men under konsertens gång ändrade jag åsikt, och så gjorde även Oscar och Liz, och det måste vara ett gott betyg om något, efter att ha lyssnat på några av låtarna live, kan jag nu ta till mig dem på ett annat vis och skivans absolut bästa och även en av höjdpunkterna på konserten är "This I love".

Döm själva, live från Sweden Rock! Och kom inte och säg annat: detta är fucking amazing! Att ljudet emellanåt blir kasst på en utomhusscen p g a att det blåser som tusan, det rår inte bandet för och ska heller inte klandras för, det borde vilken professionell musiktyckare som helst inse.

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: