onsdag 19 augusti 2009

En god start

Jag fick ett infall efter jobbet och bestämde mig för att fira första skoldagen lite. Likväl som man festar till det på läsårets sista skoldag, kan man väl fira den första liksom? Det var en pappa på jobbet som inspirerade mig när han gav oss en gräddtårta i morse, "den ska fröknarna ha på första skoldagen". Första skoldagen brukar alltid vara full av spänning och förväntan och härlig stämning, men jag måste säga att den där tårtan... den blev pricken över i:et!

Så här hemma blev det hämtmat från Rökeriet och schwarzwaldtårta till efterrätt. Barnen klagade inte, fast Per blev märkbart nervös. "Vadå, är det någon särskild dag i dag eller?"

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vår dotter ville ge sin fröken en present idag på hennes första skoldag....Hon undrade varför ger man present när det är sommarlov och istället inte när man kommer tillbaka???

Anna sa...

Helt rätt inställning tycker jag, väldigt klok dotter! :)

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: