söndag 2 augusti 2009

Semesterns topplista...

Jaha, då var semestern över och det med buller och bång.
Jag som brukar ha ledig måndag ska starta upp Klockebacksskolan redan 6.20 i morgon bitti! Det kommer inte vara smärtfritt, har jag en känsla av. Särskilt inte om jag ska cykla på morgonen. Men det är väl lika bra att kickstarta denna semesterstinna själ, game on!

Denna listan har jag sparat på mig från någon bloggvän, minns inte vem, tills det var dags. Tyckte det var ett bra sätt att summera semestern, min semester då. Skulle man frågat barnen hade det blivit helt andra svar...


Bästa stranden: den på Österlen

Skönaste badet: Holjebadet (vilken badkruka jag har blivit!)

Fyndigaste fyndet: handväskan som inhandlades på Östersjöloppisen och skorna som jag köpte på röda korset i Köpenhamn (jag älskar second hand!)

Bästa filmen: seven pounds

Skönaste plagget: klänning

Mest använda skor: eccoskorna

Äckligaste: de blommande algerna

Jobbigaste: bilresan till Öland

Roligaste: Köpenhamn utan barnen (nej jag skäms inte) och tätt därefter: ÖstersjöFESTivalen med systrarna (nej, jag skäms fortfarande inte)

Godaste: Marias buffé i stugan, tätt följt av de danska smörrebröden

Fånigaste: allt tjat om hur dyrt det är i Danmark

Godaste godiset: blåbärspaj med vaniljvisp, bättre än godis!

Bästa drickat: o'boy med Mintuu

Dyraste: Typ allt i de "flashiga" secondhandbutikerna i Pisserenden, tackar vet jag röda korset (i Köpenhamn)

Största bragden: en hel helg utan barnen

Näst största bragden: två helger utan internet

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: