söndag 26 september 2010

Workshop

I går var jag på workshop med Erik Måneld, världens bäste (enligt mig då) eko-kock. Det var Waldorfskolan som anordnade detta och jag var inte sen att hänga på, eftersom jag har deltagit på ett sådant arrangemang tidigare och tyckte att det var jätteskoj. Den gången var det på ett seminarium och massa andra föreläsningar skulle hinnas med, så det var en aning stressigt, men i går hade vi hela dagen på oss, mellan 10-16, så ingen stress denna gång!

Erik pratade först om ekologisk mat, han hade mycket intressant att delge oss och är väldigt insatt i ämnet.

Sedan var det dags att kavla upp ärmarna och börja jobba. Vi delade in oss i grupper om tre och så fick vi tre recept per grupp. Min grupp fick septemberwok, citronmarinerade rödbetor och äppelraita.

Efter ett par timmar var det bara att hugga in på en fantastisk buffé som nu stod uppdukad!

Mycket trevligt var det!


Febril aktivitet i köket


Här är alla kryddorna uppdukade, bara att ta för sig!


Jag lyckades inte få med mig några systrar denna gång, men det fick bli det näst bästa, deras män!


Oscar river morötter


Carina fixar en fantastiskt god efterrätt, shrikand.


Slutresultatet, den magnifika buffén


Gott var det, det var vi alla överens om!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: