måndag 16 maj 2011

Pricksjukan

Just nu ligger tre av kusinerna inne med varierande grad av vattkoppor och det är faktiskt Mirinda som lyckats smitta dem!

En onsdagsmorgon när jag skulle väcka Mirinda hade hon kroppen full av misstänksamma prickar. Jag har ju faktiskt dokumenterat hennes vattenkoppor i min gamla blogg (kolla själva här), så jag blev väldigt förvånad, trodde liksom att detta var avklarat för mina barn, men så var då inte fallet. Det måste ha varit några förkylningsprickar eller något likande hon hade den gången.

Nu är det däremot klart och även om alla mina tre har fått det väldigt lindrigt, så har de nu haft denna obligatoriska barnsjukdom alla tre.

Mirinda var värst av de tre med ett par hundra koppor, men de kliade inte så farligt, hon hade ingen feber och det hela var över på bara några få dagar, fem dagar, sen var det bara några ruvor kvar.

Nu är det Malina, Wilmer och Kaili som har smittan och om inte Dante också får det inom det närmaste (det är lite osäkert om han har haft det eller inte) så har alla kusinerna genomlidit detta!


Mirinda med "pricksjukan" som hon själv kallade den


Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: