torsdag 4 december 2008

Adventskalendrar

I år har vi nog slagit rekord i antal adventskalendrar här hemma, det är fullt sjå på morgonen när alla ska öppnas. Som vanligt har barnen fått en varsin chokladkalender av farbror Peter.


Gissa vems som är vems?

Sedan har vi den fina aktivitetskalendern som hänger på kylskåpet. Jag fick den av en bokklubb som jag är medlem i, och den var liksom öppen, så skulle man själv klistra in klistermärken med de olika aktiviteterna, det fanns massor förslag att välja mellan, och även tomma som man kunde skriva in själv. De stora barnen öppnar här varannan dag. Denna veckan har de hunnit med bak, köpa mat till fåglarna, skriva önskelistor och i dag dekorerade de apelsiner med kryddnejlikor.



Sedan fick de varsin kalender av en tomte på julskyltningen, och de stora slåss om vem som öppnar först och avslöjar för den andra vad det är i luckan.

Och så har jag en egen kalender som jag köpt av Asarumsgymnasterna, och jag har faktiskt redan vunnit ett presentkort på 150:- på den!

Per har också en egen kalender, en chokladkalender som jag har ordnat till honom, fick idén från en av alla jultidningar på jobbet. Han blev glad som ett barn på julafton när han fick den.


Pers chokladkalender.

Och så har vi då en presentkalender på jobbet med. Vi är fem stycken som delar på den, så det är lottdragning varje dag om vem som ska få öppna, och i slutändan kommer vi har fått tre paket var.


Tre rader med "klädnypstomtar", varje rad symboliserar en arbetsvecka.


Närbild.

Jag fick öppna i går, och mitt paket innehöll tre fina ljuslyktor, blev jätteglad för dem, tack så mycket Catrin, de pryder numera sin plats på TV-bordet!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: