måndag 29 december 2008

Jag antar utmaningen!

Jag hoppar på den här utmaningen som jag har sett i bloggvärlden ett tag nu, i brist på annat (och för att jag älskar listor):

8 favoritprogram
1: Grey's Anatomy
2: Desperate Housewives
3: Cityakuten
4: Medium
5: Lost
6: Roomservice
7: Design Simon & Thomas
8: Gossip Girl
9: House
10: CSI
11: Criminal minds
12: Cold Case
13: Bones
14: Morden i Midsumer
15: Heroes
14: Shit, jag kan ju go on and on and on, jag slutar nu inna jag skäms (too late)

8 saker jag gjorde igår
1: Besiktigade bilen (blev inte godkänd, men slipper ombesiktning)
2: Klippte mig på drop-in
3: Läste 5 stycken noveller
4: Blev fotad för Sydöstran
5: Steg upp först i familjen (brukar vara sist uppe på lediga dagar).
6: Bytte ett par byxor till Per för andra gången (skulle hälsa från försäljaren att de är små i storleken)
7: Tittade på Anne på Grönkulla
8: Satt vid datorn.

8 saker jag ser fram emot
1: Att Per blir frisk (helst till i morgon)
2: Att äta en god nyårsmiddag med Lizette & Kim
3: Den traditionella julfesten på trettondagen
4: 8 januari då vi firar 4-årig bröllopsdag ♥
5: Att se min syster Tina i Sölvesborgs nyårsrevy den 24 (?) januari
6: Att inhandla gardiner till köket
7: Att fota med min utlovade digitala systemkamera som maken lovat mig till sommaren (kom ihåg då att det är en duktigt försenad julklapp och ingen 35-årspresent!)
8: Att få träffa och snusa på det nya kusintillskottet som beräknas komma i mitten av maj

8 favoritrestauranger
Är ju inte så belevad inom detta, men här kommer tre favoriter:
All time favourite: Vårt "egna" beach-schack i Goa, Indien
Karlshamn: Gourmet Thai
Fastfood: Max

8 saker på min önskelista
1: Den ovan nämnda digitala systemkameran
2: En resa av något slag, att få komma iväg om så "bara" för en weekend
3: Att elektrikern ska komma och färda upp någon gång
4: Att snickaren ska komma och göra det sista i köket
5: Nytt photoshop, då mitt gamla inte fungerar på nya datorn
6: En orange Verner Panton lampa i köksfönstret
7: Grey's Anatomy serien på DVD, och tid till att maratontitta ikapp alla avsnitt jag har missat
8: Fast ovan nämnda saker betyder ju ingenting om inte familj och vänner mår bra och har hälsan, så det står naturligtvis som nummer ett!

8 personer jag utmanar
Jag skriver som Mamman i huset: Har du inte gjort den här utmaningen och vill göra den så kan du känna dig utmanad av mig här och nu!

1 kommentar:

Liz sa...

HEJ syster yster nu har jag med en blogg!! samma som dig! vi får väl se hur aktiv jag kommer bli då?

http://lizhearts.blogspot.com/

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: