måndag 15 december 2008

Idol-finalen

Ah, såklart att jag också såg Idol-finalen i fredags och för en gång skull vann min favorit.

Mina favoriter genom tiderna:
2004: Darin (Vinnare Daniel Lindström)
2005: Sebastian (Vinnare Agnes)
2006: Marcus Fagerwall (Vinnare!)
2007: Amanda (Vinnare Marie Picasso)

Fast till skillnad från tidigare år, var finalisten inte min favorit från början, jag var mer inne på Lars, Johan eller Anna, men Kevin vann mitt hjärta den gången han sjöng på svenska (och hela svenska folkets också förmodar jag). Och för första gången tyckte jag och Per lika, annars har han irriterande nog alltid haft vinnaren som sin favorit medan min har kommit tvåa då.
Men är det någon mer än jag som tycker att vinnarlåten påminner om en gammal smörsång från 80-talet? Jag har nämligen haft den på hjärnan istället ända sen jag hörde vinnarlåten för första gången.

"Nothing's gonna change my love for you
You ought know by now how much I love you
One thing you can be sure of
I'll never ask for more than your love"
(Glenn Medeiros)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Absolut är det 80-tals dängan man tänker på va kul att mer än jag känner så. Så fort Kevins låt började så väcktes ngt i mig hehehe / Jenny Ageton

Anna sa...

Eller hur!? Kul att någon mer vet jag pratar om, alla andra som jag försökt övertyga fattar inte ens vilken låt jag pratar om! :-D

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: