söndag 8 februari 2009

På mammas dag

I dag är det mammas födelsedag, 55 år skulle det har blivit just i år. Tänk att det är 6 år sedan hon gick bort i år... tiden går verkligen snabbt, det känns absolut inte som så länge sedan. Fast det är klart, en sådan händelse bränner sig liksom fast i minnet och jag kommer nog alltid att ha nära till den.

Mamma brukade alltid bjuda på semlor på sin dag och vi gjorde det även hennes första födelsedag utan henne, och jag tyckte att det var dags för det igen, att hedra hennes födelsedag med ett gäng av de godaste bakverken i världen. Det blev en mysig fikastund med Jennie och hela la familia och Lizette med barnen. Tina var på sin brorssons kalas, så hon kunde tyvärr inte komma.
Semlorna blev lite små, men väldig söta, men för att inte kaloriintaget skulle vara för snålt så bakade jag även Leilas Cocolate chip orange cookies, de var väldigt goda, fast nästa gång kommer jag att nöja mig med skalet från en apelsin, de blev lite starka i smaken med två.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint att ni träffades å åt semlor. Skickar en kram till dej å kommentaren jag lämnat hos Jennie är till er alla...!

Anna sa...

Tack för din omtanke! Det värmer. Kram

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: