tisdag 3 februari 2009

Tråkdagar och karaktärsbrist

Helgen avlöpte utan några större sensationer, en riktig tråkhelg för min del, då jag ägnade mig åt bokföring, genomläsning av bibban till gårdagens kommunfullmäktige och städning av Daggkåpan. Och så har jag drabbats av värsta sortens spottkörtelinflammation som bara verkar bli värre för varje dag (sen i torsdags), så jag har haft ont i munnen, lite svårt för att äta och trots detta har jag ändå lyckats gå upp 3 hekto, visade dagens invägning. Ja, det är ju bra att man är duktig på något, att kunna kränga tacos och grillchips med svåra smärtor i munnen är ju en bedrift i sig. Särskilt när jag har uttryckt en önskan om att gå ner några kilon. Jag borde ju välkomna denna åkomma, som egentligen är vad jag brukar kalla en vanlig förkylnigsblåsa, men vid ihärdigt googlande (för att se om det kunde finnas någon lindring) visade sig heta då spottkörtelinflammation. Tycker det låter bättre, låter lite mer som det känns och jag får ju mycket mer medlidande om jag kallar det för dess rätta namn har jag märkt...
Slut på gnället. Tänkte sätta ytterligare lite press på mig (gudarna vet att jag behöver det, min lilla karaktärslösa gottegris) och redovisa viktklubbens upp - och nedgångar (alltså bara min egen del, ni andra kan vara lugna, tjejerna på jobbet :-D ) i en egen gadget till höger här på bloggen.

2 kommentarer:

Moosan sa...

OJ!..var det den där blåsan du visade på bingon??..låter inget vidare!..finns det ingen salva?..eller nåt?
Kul om du vill följa med på föreläsningen ju!!..Och jag visste inte du hade den boken..men det är kul att ha en egen..kanske kan tigga till mig en autograf i den om han är nåt att ha ;-)
Träffas snart?
kramen

Anna sa...

Haha, det är ingen fara, måste ju gnälla lite bara :-)
Ja, ska försöka komma iväg på den, verkar ju bra.
Absolut, kanske till helgen? Kram

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: