fredag 9 oktober 2009

Hösttecken

Nu är defintivt hösten här, som det blåser och regnar emellanåt! Men jag tycker ändå att det är ganska mysigt med höst. Det blir helt legitimt att ligga i soffan och överkonsumera diverse tidskrifter och så är är det så mycket mys med tända ljus, fika och alla bra tv-program drar igång igen.

Ett annat hösttecken är att vi nu har parkerat husvagnen i sitt vinterbo. En enda helg var vi iväg denna sommaren. Annars brukar det väl bli i alla fall tre. En helg tycker till och med jag är för lite. Det är så illa att Per har fört på tal att vi kanske borde sälja den. Vi får väl se. Det är inte bara mitt fel att det inte blir oftare, Per är som mest upptagen med jobb på sommaren och så är det ju väderberoende också, man åker ju inte gärna iväg när det är dåligt väder, då går man ju varandra bara på nerverna. Det kändes på något konstigt vis också som att sommaren inte hade tillräckligt med helger, de flesta blev snabbt uppbokade på annat och så blev Per sjuk den helgen vi skulle till Öland, så det har ju sina förklaringar.

Tänkte ge en guidad tur "in da wagon":


Homecar heter märket, den var alldeles ny när vi köpte den för sju år sedan, tror jag att det var.


Bakre delen med våningssäng och så mittpartiet, där det också finns en sängplats när man fäller ner det lilla bordet.




Fram till har jag och Per (och Mirinda) vår sovplats nattetid, dagtid en samvarodel med soffa och bord.


Köksregionen.


Toaletten.


Nej, jag ville inte vara med på bild, i alla fall så lite som möjligt haha

3 kommentarer:

pidde sa...

Det går ju att vintercampa också. Det är ju mysigt/ Pidde

Anna sa...

Tycker du ja! Alla kan inte vara lika hängivna som du, Pidde.
Mysigt är knappast det ord som kommer för mig...

Anonym sa...

Säg till innan ni säljer :-) Kram Ulrica

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: