måndag 26 oktober 2009

Malmöweekend med systrarna

Jaha, då var det roliga över och jag är tillbaka i "verkligheten" igen, med mig tillbaka i bagaget har jag flera minnesvärda upplevelser. Jag längtar redan till vi kan göra om det igen och förstår inte att vi inte gjort något liknande tidigare?! Det är i och för sig en fördel att Tina nu har fyllt 20, så att vi alla kan komma in på något hippt utehäng.
Men på tåget hem, då vi var rejält trötta efter storstadssemestern, så lutade nästa getaway mot mer avslappnande aktiviteter, som en spa-helg på något ödsligt ställe...
Helgen blev något mer hektiskt än vad vi hade kunnat föreställa oss, det är ju roligt med ett fullspäckat schema, men det är ju trots allt en fördel om man hinner med ett par måltider i lugn och ro också? Hmm, får tänka på det till nästa gång kanske?

Schemat var så här:

Fredag:

Tåg 9.30 till Malmö

12.30-18 The studio för att bli "Modell för en dag"

19.30 Ugglas Revy för halva syskonskaran, jag och Tina fick åka med allt bagage och checka in på hotellet. Vi kunde sedan sitta och avnjuta en god måltid på en uteservering på Lilla Torg

Planen var att gå ut efter Revyn, men då vi satt och gäspade i kapp, jag och Tina, fick vi lite fint lägga fram önskemål om ändrade planer när systrarna ringde glada i hågen efter föreställningen och undrade vart vi skulle hän; "Eh, vi vill till hotellet och sova..." När de kände efter var de också trötta och gav efter. De hamnade finklädda i apburen på ett gatukök innan det blev taxi hem till hotellet.

Lördag

8.15 Alarmet ringer

10.00 frukost på hotellet.

Eftermiddagen: Shopping i gallerian Entré

Tillbaka till hotellet, gör oss i ordning för Ladies Night

18.45 Anländer till italienska restaurangen något stressade, då insläppet på Ladies Night börjar om 45 minuter, men vi måste ju äta? Det är såklart fullt men blir nästan lovade platser en halv timme senare, vilket vi trots allt nappar på. Föreställningen börjar ju inte förrän 21.

18.50 Avnjuter varsin drink på Harrys, som ligger granne med restaurangen.

19.30 ca Vi får våra platser och slänger sedan i oss maten och försöker njuta samtidigt, eftersom vi alla var överens att den är fantastiskt god.

20.40 Beträder röda mattan in till Arena och beställer vars halv öl.

21.00 På våra platser!

21.02 Var visst inte våra platser ändå, får klättra i mörkret över stolar, nerför trappor, uppför trappor, halvkrypa längs golvet för att se stolsraderna men hittar sedan våra platser.

Superkul föreställning! Beställ genast biljetter till Karlskrona om ett par veckor ni som kan!

23.40 Anländer till Etage för att skaka rumpa, men möts av tomma lokaler och sövande "klubbmusik"

02.00 Vi har härdat ut och nu börjar folket anlända, men vi (mest jag) är trött och vill egentligen bara sova. På något vis är vi ändå inte hemma förrän tjugo i fyra (jag och Jennie - ungdomarna är ute ytterligare någon timme).

Söndag

8.30 Blir väckte av Oscar som ringer i tron att klockan är halv elva

9.10 Tinas alarm ringer (Har glömt stänga av sedan dagen innan, gamla tiden)

9.30 Mitt alarm ringer

10.00 Frukost på hotellet

12.28 Sitter på tåget hem

15.40 Efter väntat i Kristianstad en timme plus en kvart extra på försenat tåg är vi nu hemma i Karlshamn

Återkommer med helgen i bilder!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: