måndag 26 oktober 2009

Modell för en dag

Fredagen började bra, vi var i god tid till tåget, Jessika, en arbetskamrat till Jennie och Lizette, mötte upp på tåget i Lund, allt förlöpte enligt planerna och vi anlände till The Studio före utsatt tid.

När vi kom fram var jag mest exalterad över att att själva studion ligger i Turning Torso, hur coolt som helst ju! Det tyckte dock inte Jennie, som lider av svår höjdskräck och nästan fick kalla fötter när vi befann oss utanför och tittade upp för den konstiga byggnaden.





Men in kom vi och upp i hissen med och väl inne hann man knappt njuta av utsikten, utan vi blev snabbt omhändertagna av makeup-artister och de var nog vana att jobba snabbt, för på 10 minuter var vi färdigsminkade och färdigfriserade enligt våra önskemål.

Sedan tog fotograferna vid och det gick undan. Jag tror att jag talar för oss alla fem att modelljobbet är verkligen inget för någon av oss! Vilket bök och stök!
Men efter tre ombyten och säkert 100 knäpp på kameran så var vi äntligen färdiga och kunde pusta ut.


Fotografering förbjuden stod det tyvärr på skyltar överallt, men jag tvingade Tina att ta en bild i smyg på mig och utsikten i omklädningsbåset.

När vi fick komma in på kontoret för en gemensam genomgång av bilderna kom en kalldusch som heter duga. Lizettes och Jessikas fotograf hade slarvat bort deras minneskort med bilder! Mänskliga faktorn och yadayada, men sånt borde bara inte kunna hända! Tyckte gott att de kunde skött det hela lite snyggare också, även om de redan hade förberett både en studio och fotograf som kunde ta sig an tjejerna igen, så kan man gott förstå att det inte kändes speciellt lockande efter flera timmars slit, att på tom mage "börja om igen". Efter lite tjat gav de efter och gick med på en ny tagning, fast utan byte av kläder.

Vi gick därifrån med blandade känslor och uppfattningar av The Studio, men på det stora hela så var det faktiskt en kul grej att göra tillsammans ett tjejgäng om man inte har allför höga förväntningar. Man får vara lite stresstålig och vara beredd på att allt inte blir som man har tänkt sig, men vi var nöjda med resultatet och trots att det inte är något köptvång, så köpte vi till slut alla några "ego-bilder".


Min favorit av ego-bilderna

5 kommentarer:

Liz sa...

Min underbara söta snälla sweetie sis! <3 Älskar dej!

Alice sa...

Har själv fått uppleva att vara "modell för en dag" som ni gjorde på The Studio och det var en kul upplevelse. Varför är man inte så snygg annars????

Anna sa...

Liz: Puss! Älskar dig åsså!

Alice: Vad är det du säger, är jag inte så snygg annars?! Haha, nämen inte vet jag, men nu ser man i alla fall lite potential... Ska bara anställa mig en "personal fixer" eller vad det kan tänkas heta..

Alice sa...

Där sa du nått om att man skulle ha en "personal fixer". Men visst är det gött att få bli piffad, skulle aldrig lyckas med det själv *ler*. Var själv i Malmö i helgen som var och då såg jag de tjejer som jobbar på The Studio på Triangeln som hade lite sminkning och fotning för sig. Tänkte tillbaka på den dag i somras då jag var där och blev fotograferad.

billiiiee sa...

det blir en skiit snyyyg man blir ju avis
diggar bilden

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: