tisdag 1 december 2009

1 december

Jaha, där swischade november förbi i en blinkning och jag vet att jag har varit en usel bloggerska, och jag får väl vara tacksam om någon överhuvudtaget tittar inom. Men jag looovar att bättra mig, ok?

De här veckorna före jul är så mysiga tycker jag, om man bortser från den ständiga paniken som ligger och pyr under ytan, panik över allt som ska göras och hinnas med. Men jag försöker tränga undan den så gott det går och bara ägna mig åt allt det mysiga, i lagom doser och i min egen takt.

Lite pyntat har det blivit här hemma i alla fall. Jag var hemma hos Marina (en arbetskamrat) i lördags och hon hade det så juligt och fint i varje vrå, så det går knappt att beskriva. Jag åkte genast hem och drog upp mina kartonger med pynt och skulle börja fixa lite. Det mesta åkte tillbaka i kartongerna, det blev knappt något som blev godkänt. Men efter en tur till Ikea i söndags och sedan en runda till Martinssons i går, så blev det lite mer julfint även här hemma. Tack Marina för inspirationen!


Bara nytt från Ikea.


Hyacintvas från Martinssons som jag har fyllt med "regndroppar" och så pärlor på ståltråd runt vasen.


Tazetter på köksbordet, jag la lite krossat glas i krukan (som är från Ikea)


Hallbyrån har fått en liten vas med grankvist och minikulor. Ängeln är från Cult Design.


Och ytterligare en vas i hallen. Här ser ni också den batteridrivna spotlighten som jag fyndade på Ikea, har varit ute efter sådan ett tag och blev så glad när jag hittade dem!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: