söndag 20 december 2009

Granen står så grön och grann...utanför stugan!

Jag ser på facebook att det är många som blivit med gran i helgen och det pyntas för fullt i stugorna vad jag har förstått. Vår gran införskaffades redan den 6 december, så vi har redan kunnat njuta av den en hel del. I år fick den vara ute, på framsidan och jag som har så mycket pynt egentligen, fick se mig mig utmanad. Det blev till att inhandla en helt ny uppsättning julgranspynt, som tål att hänga ute, för det är klart att granen måste få lite bling-bling! Efter ett besök på Ikea hittade jag massor, och resultatet blev en något kitchig men väldigt charmig gran, eller vad tycks?


Så här såg ut granen ut den 11 december

Jag pyntade lite extra på famsidan, med granris och något av det finaste och enklaste pyntet jag vet, julgansljus i röda äpplen!






...och så här såg den ut för 3 dagar sedan.

Idag är granen såklart ännu mer snötäckt, jisses vad snö vi har fått i helgen! Men pyntet, det hänger faktiskt kvar där under, så det var tåligt måste jag säga. Men inget pynt i världen kan ju mäta sig med äkta snö!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: