måndag 6 juni 2011

Koloniresan del 2

Jaha, då har man legat på latsidan igen och jag som har så mycket att fortælle! Men vi får väl ta det i kronologisk ordning, så här följer min utlovade fortsättning på koloniresan i Danmark.

Vi åkte som sagt vidare till Smörmåsens koloniträdgårdsförening där vi samlades vid föreningshuset och blev bjudna på kaffe och danska wienerbröd. Dessa stugorna var inte alls så charmiga som Vennelysts, mer som vanliga sommarstugor.


Danska wienerbröd


Här odlas det... maskrosor?


Även här fanns det en jättefin lekplats


...med en trehjulingspark

Det mest intressanta var en kvinna som berättade om sin ekologiska koloniträdgård som vi sedan fick gå och besöka. Så fin var den! Inte för att jag är speciellt trädgårdsintresserad men jag talade om för Per att det är så här jag vill att min trädgård ska se ut. Och eftersom det tagit Sölva 17 år att få till den, så är det väl inte mer än juste att Per också få den tiden på sig.


Drömträdgården


Med bikupa


Och hönshus










Så fin regnvattenuppsamlare!

Som avslutning bjöd även Smörmosen på en Tuborg och sen lagom när vi skulle på bussen började det regna och sen bara vräkte det ner, snacka om tur med vädret!


En Tuborg till de törstiga

Och bussen var hemma i Karlshamn klockan halv nio och då körde jag snabbt bort med Per till stugan och sen vidare till Mörrum, där Lizette hade passat tjejerna hela dagen och jag kunde slå mig ner lagom till Eurovisionfinalen startade, perfekt tajmat!

När jag lämnade av Per var det en skithäftig himmel över Sommarstaden, kolla in:



Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: