måndag 4 augusti 2008

Love, love, love

Jag erkänner, jag är värdelös på att skvallra, så här kommer några not so hot news om två trots allt nyförlovade par. Det ena paret är min älskade syster Jennie som gick och friade till sin Oscar den 9 juli. Hon var trött på att vänta så hon gjorde som jag, friade på ett skottår. Oscar fick såklart fram ett tårmilt ja, så nu vankas det bröllop, den 19/9 2009 tror jag att det var, då paret firar 9 år och de båda barnen blir 9 år tillsammans, någon som ser temat? Ja, 9 är Oscars turnummer, så då ska de väl ha de bästa förutsättningarna att börja sitt äktenskap. Alltid kul att gå på bröllop, det ska bli så roligt! Grattis! (En liten förlovningspresent finns här i flyttröran, ska bara slås in först...)

Det andra nyförlovade paret slog till på midsommarafton och ni kan aldrig gissa vilka det är, det var en riktig chocker för mig med. Det var nämligen min 75-åriga mormor som har gått och blivit förälskad på gamla dar. Ja, ni som har följt min blogg har kunnat läsa ett inlägg om just mormor som då fyllde 75 och sörjde morfar som gick bort ett par månader tidigare. På hennes 75-årskalas fanns det en man, som visade sig vara morfars systers man Rune, som är änkeman sedna några år tillbaka. Han stöttade mormor i hennes sorg och tydligen sa det klick, för nu säljer hon torpet och har redan blivit sambo med Rune på hans gård i Småland. Mina mostrar har vittnat om deras kärlek och sett hur deras gamla mamma har blivit en helt ny människa (Rune är dessutom några år yngre, pigg och energisk). Ja, vad ska man säga? Det är bara att förundras och önska dem lycka till...

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: