tisdag 6 januari 2009

Tråkiga dagar

Nu börjar ledigheten gå mot sitt slut och i ett par dagar har jag t o m längtat efter att börja jobba igen. Helt sjukt ju, jag som älskar att vara ledig. Kände inte en dag av min föräldraledighet att det var tråkigt eller enahanda. Men så är man ledig i några dagar efter att ha jobbat i flera månader och vad händer? Det är tråkigt. Trist. Boooring!
Igår försökte jag råda bot på tristessen genom att ta ett långt härligt bad, medan Mirinda sov middag. Det var första badet i nya badrummet, jag har hitintills vägrat bada till badrummet är helt färdigt, dvs när man slipper ha en golvlampa med sladden i kläm i dörren som belysning, men den där elektrikern har lyst med sin frånvaro och han blir ju knappast straffad för att jag vägra bada, det drabbar ju bara mig själv. Så jag tog helt sonika ett varmt bad och det hjälpte faktiskt lite. Låg säkert i en timme och njöt med en nyinhandlad Plaza Kvinna som enda sällskap. Och så fick jag benen rakade också, så nu känner jag mig både fräschare och lättare. :-D
Och med tidningen följde dvd-filmen Emma, Jane Austen-filmen med Gwyneth Paltrow i huvudrollen. Den kollade jag in direkt efter sista avsnittet av Anne på Grönkulla (vilken besvikelse den serien var då, inte i närheten av den underbara serien jag följde för ett tiotal år sedan...). Emma var i alla fall jättebra. Alla filmer och TV-serier som bygger på Jane Austens böcker är ju bara helt förtrollande bra. Vilka romanser...vilka klänningar...och vilket språk. Blir lika till mig varje gång!
Per gick och la sig klockan 22, ville inte se Emma för "hon är så divig". "Vilken, Emma?" "Nej, hon!" sa han och pekade på Gwyneth. Ja, hon var kanske lite snobbig sist vi bjöd henne på middag, vad vet jag... :-D

Idag är det julfest, företagarnas årliga barnjulfest, brukar vara jättebra, så det ska nog pigga upp oss lite. Alla är ju äntligen friska nu, Per och Mirinda är förkylda ännu, men det får de nog dras med ett tag till, dessvärre. De är feberfria åtminstone och på benen, det får man ju vara glad för.

Nu har minsann min andra syster med börjat blogga, välkommen in till henne!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: