tisdag 14 oktober 2008

Normal igen?

Fick ett glädjande besked om att mitt cellprov var helt normalt denna gång, så skönt! Och jag litar verkligen på gynekologens ord, så som han rotade och grävde var det nog inte en enda rubbad cell som kan ha sluppit undan. Jag kunde inte låta bli att undslippa mig ett litet "Aj...", fast att jag verkligen ansträngde mig för att inte verka sjåpig. Hans ursäkt hade jag nog hellre varit utan:
"Ja, du är trång för att ha fött tre barn..."
Fast det är väl bara att glädjas över detta konstaterande, även om det hade känts mindre obekvämt om det kommit från en kvinnlig gynekolog. "Fast det beror ju på att du är så ung förstås" tillade han sedan och fick mig att känna mig som en tonåring till på köpet.
En cysta lyckades han spåra upp också, hoppas att den med försvinner till nästa gång. Jag har åtminstone inga besvär av den än så länge, men det känns ju aldrig så kul med såna "oinbjudna gäster"...

1 kommentar:

Malo sa...

usch, inga roliga undersökningar men så bra att de finns och att de inte hittade nå´t allvarligt!
Vi hörs om helgen och kalaset!
kram kram

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: