onsdag 29 oktober 2008

Weleda

Jag blev så glad när jag upptäckte att mitt favorit-märke Weleda finns till försäljning i min favvo-affär Coop! Tidigare har jag varit hänvisad till web-shopen eller hälsokostaffären, men nu finns åtminstone deras hudvårdsserie på Coop.
Weleda grundades på 20-talet av Rudolf Steiner, den österrikiske filosofen som också grundade Waldorfskolan. Produkterna framställs på ett naturligt, etiskt, säkert sätt och utan att skada miljö och utan att utföra experiment på djur. Weleda har gjort sig kända för produkter av särskilt hög kvalitet och har prisbelönats flera gånger. Förutom hudvård säljer de även antroposofiska läkemedel, jag har t ex testat deras combudoron-salva som hjälper vid bl a brännskador, solbränna, insektstick och allergiska utslag. Den är mycket bra. Mirindas förskola använder sig av Weledas produkter, tror inte ens att de har plåster, istället är det Weledas arnikasalva som gäller för allt från småsår till blåmärken och bulor.


Svårt att välja, det blev en duschcreme till slut, (havtorn) som doftar underbart av apelsin, mandarin och grapefrukt, så fräsch!


Ytterligare ett skäl till att älska Coop, Mirinda älskar att köra bilen "brum,brum".

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: