onsdag 7 januari 2009

Sista dagen på julledigheten

Jaha, då ska man jobba i morgon. De sista dagarna på julledigheten var riktigt bra, julfesten igår och så idag på fm fick äntligen Mirinda känna lite på snön och åka sin första pulkatur, det var roligt, tyckte hon, men det räckte tydligen med en gång, sen vägrade hon och ville bara gå upp och ner i trappan istället.


Mirinda fick känna på snön idag (bokstavligen).

Därefter åkte flickorna och jag till Jennie, som är gräsänka när Oscar är i Spanien och hälsa på familjen. Jag är van vid att bli bortskämd av Oscar när vi hälsar på i Sölvesborg, han är ju så duktig i köket, men Jennie hade verkligen ansträngt sig idag och bjöd på både fiskgratäng och kladdkaka, och jag är säker på att det var hemmagjort, för jag såg nämligen när hon gjorde bådadera :-D. Jättegott var det, det blev barskrapat och fick väl godkänt av alla lunchgäster, både stora och små :-).

Ledigheten har ju annars varit lite av en besvikelse. Vi hade ju inte planerat något speciellt, men jag hade hoppats på lite småutflykter till Holjebadet eller något lekland, men det blev ju inte så pga rådande sjukstuga här hemma. Och inte blev det något gjort hemma heller, kunde ju passat på att rensa lite bland kläder och annat, eller ta tag i något av alla mina måleriprojekt, men det fanns det liksom inte energi till...

Nåväl, man ska ju inte klaga, och jag har faktiskt fått sovmorgon varje dag nästan, till 9-10, det är inte illa. Och så har jag läst en del. Och tittat på massor av film. Så det blev ju mycket vila och lugna aktiviteter, kanske att jag har laddat batterierna ordentligt nu inför den stundande våren. Och så får jag väl ta mig i kragen och planera in lite roliga aktiviteter i agendan framöver!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: