onsdag 17 juni 2009

Bättre sent...

I måndags var det inte bara säsongsavslutning av Cityakuten, utan det allra, allra sista programmet någonsin av den älskade serien. Jag satt som klistrad och hade till denna högtidsstund inhandlat en 100 grams Dumle chokladkaka, en nyhet som jag aldrig hade testat och som fullkomligt självlyste i affären och såg sådär oemotståndligt söt ut att jag bara smälte direkt. Och ja, den var försvinnande god :-)



Efter programmets slut satt jag kvar en stund med en känsla av tomhet och så kom jag på den ultimata grejen för att hedra Cityakuten, t o m bättre än choklad!
Jag har länge sagt att jag vill bli blodgivare, men det har inte blivit av. Men nu reste jag mig bara resolut från soffan, googlade lite och ett tu tre, så hade jag anmält mig. Det var inte svårare än så. Nu väntar jag bara på någon slags kallelse, så kommer detta äntligen att bli av. Inga fler dåliga ursäkter. Vad har du för ursäkt?
Anmäl dig här!

3 kommentarer:

Moosan sa...

Ingen alls..har varit blodgivare flera år nu,det går snabbt,du får ge max 3ggr/år och visst..nålen är lite grov,men med tanke på hur många liv man kan rädda är det väl ändå värt det?..Och så testas du själv också,de kan upptäcka sjukdomar i tid och dessutom renar du ditt blod!
Du kan alltså rädda dig själv genom att ge blod!
Bra gjort syrran!!..

Malo sa...

Jag har ännu inte hunnit se sista avsnittet av ER, har de inspelat. Men tänker som du, det ska laddas upp med det bästa lösgodiset innan jag trycker på Payknappen =)

Har aldrig sett dumlechokladen! Den måste ju helt klart testas, älskar såna nyheter =)

Bra gjort med blodgivar-initiativet!!! Jag tog steget för några år sedan men tyvärr får jag inte lämna blod =( Har alldeles för dåliga kärl, så dom ville spara på dom. Hoppas att det går bra för dig, för det räddar liv!

Ps har du hänht en påse på min dörr i veckan??
kram
och glad midsommar på er alla på Solvändan

Anna sa...

Jennie: Ja, jag vet, du är duktig, har för mig att jag var med och inspirerade dig, och nu har du hunnit ge blod i flera år redan innan jag kommit till skott, typiskt mig!

Malin: Ja, då har du något gott att se fram mot, både på skärm och i påse!

Ja, den måste du absolut testa!

Vad synd att du inte "godkändes", men tanken var ju god iaf! Hoppas att det går bättre för mig, jag vet att jag är svårstucken, de brukar få hålla på och slå och stasa, men det kanske inte har med det att göra?

Ja, det var jag som lämnade påsen, ni var nog ute med hunden. Hoppas att det var något som passade, vet hur tråkigt det är med kläder på slutet, man ville ju inte lägga mer pengar på mammakläder, samtidigt var man ju så trött på det man hade. Hoppas att det var något som passade, jag ska hämta mer hos Jennie, kanske redan imorgon.

Kram!

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: