torsdag 28 oktober 2010

Dan Reed

Jag hade en LP med Dan Reed Network som gick varm hemma i mitt tonårsrum i slutet på 80-talet. Jag tyckte om sångarens röst och texterna var ren och skär poesi i mina öron. I somras fick jag förmånen att se Dan Reed spela på en liten scen på Sweden Rock, och den stämningen som rådde i det tältet var otrolig. Dan Reed is still going strong, visserligen utan sitt network och numera unplugged men med en innerlighet och karisma som är magisk.

Ni kan ju tänka er att jag hoppade av glädje när jag fick läsa i tidningen att han kommer till lilla Compagniet och spelar! Så kvällen i morgon är inbokad sedan länge och jag längtar så! Det ska verkligen bli fantastiskt roligt! Denna gången hoppas jag på en ännu intimare spelning och platser på front row!

Och när denna goding spelas, kommer jag nog att börja lipa! Jag älskade den som original, men i denna nytappning är den snäppet bättre och om jag hade kunnat vrida tillbaka tiden hade den spelats på vårt bröllop, garanterat! Stronger than steel:



"Forever isn't long enough to show you how I feel" är inte det bara den mest romantiska strofen som någonsin sjungits???

Mina förväntningar är skyhöga och jag ser fram emot en magisk afton imorgon kväll!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: