onsdag 13 oktober 2010

Samtalsledare

Den stora tröttheten har slagit till, säkert typiskt för årstiden, men jag blir lika överraskad av den varje gång, hatar att vara så här orkeslös. Jag försöker råda bot på det, jag kan återkomma senare med ett testresultat, hittills har jag inte hittat någon mirakelmedicin, men det finns hopp om att!

Förra veckan var jag på en utbildning för samtalsledare inom Hållbar Utveckling. Karlshamns kommun gick ut med en intern annons om att man sökte 15-20 samtalsledare som ska leda en massutbildning av kommunens alla anställda. Jag tyckte att det lät väldigt intressant och spännande och slängde snabbt in en intresseanmälan, varpå jag blev kallad till en anställningsintervju kort därefter. Kors, tänkte jag, var det så allvarligt? Och jo, det var det, en timme blev jag grillad och var lite matt efteråt, men fortfarande väldigt intresserad.

Steg två var en hel dags utbildning för alla som valt att gå vidare efter intervjun och det var en intensiv men mycket rolig dag! Jag har sedan haft ytterligare en uppföljande intervju, då jag blev godkänd för att gå vidare.

Vi är ca 20 stycken som ska ansvara för alla anställda, vilket innebär att vi kommer ha haft ca 15 grupper med 10-12 stycken i varje när projektet är klart (beräknas hålla på i två år).
Den första gruppen, en testgrupp, ska vi ha redan nu i november och den ska vi köra två-och-två. Jag har fått önska partner, ska bli spännande och se vem det blir och framförallt ska det bli spännande att få sätta i gång med detta projekt, tycker att det är fantastiskt kul att Karlshamns kommun väljer att satsa på detta åh så viktiga ämne!

1 kommentar:

Malo sa...

Vad spännande!
Kul med andra "uppdrag" och inte minst utvecklande!!!

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: