lördag 18 april 2009

Planerar för fest

Solen lyser från klarblå himmel, såsom den har gjort hela veckan och man blir ju bara så glad och fylld av energi!

Fast i dag blir det ett ryck inne och så kommer Liz som ska hjälpa mig att planera min väldigt försenade inflyttningsfest som jag ska ha på lördag. Jag har ju hela tiden sagt att jag inte vill ha en inflyttningsfest förrän elektrikern är färdig och nu har han ju gjort sitt (fast vi väntar på honom igen, han ska nämligen koppla in motorn till den ena markisen).

Det blir en tjejfest och de flesta inbjudna har tackat ja, så vi blir väl ett tiotal kanske. Jag längtar! Och denna gången ska jag ut efteråt, troligtvis hotellet som har 25-års gräns (skrynkeldisco enligt Jennie), jag vill dansa!
Per och barnen ska vara hos Peter i Svängsta, fast det var inte alldeles lätt att bli av med dem, han har försökt med alla medel att få vara med på denna tjejfest. Men vi har ju ingen som kan ha barnen om vi har en gemensam fest, för de tänkbara barnvakterna är ju alla bjudna på festen i så fall.
"Du får ju har en egen, för dina kompisar." försöker jag uppmuntra då.
"Jag har ju inga kompisar längre..."
"Men du får väl bjuda mina tjejers respektive då? Det är ju dina kompisar också, dina svågrar och din bror till exempel"
"Det blir bara supa ändå, din fest låter mycket roligare... Men ni kan ju grilla, så kan jag vara grillmästare!"
"Nej, vi ska inte grilla, dummer."
Sen jättesurt: "Hur dags får vi komma hem då?"

2 kommentarer:

Malo sa...

Åh, stackarn. Han får väl klä ut sig till kvinna och presentera sig som grannfrun!
kram

Anna sa...

Hahaha, nej hysch, ger honom inga såna idéer nu :-D

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: