måndag 13 april 2009

Underbara dagar!

Vilken underbar påsk vi har haft! Den har bjudit på en lagom blandning av aktiviteter, vi (läs Per) har både gjort nytta här hemma och varit väldigt sociala. Både ätit god mat och påskgodis och gått välgörande promenader.

Nytta: nya markiser, nymålat på baksidan, planterat om lökar, grävt upp rabatter, städat Daggkåpan.
Nöje: bakat, tillbringat skärtorsdag med Liz och barnen, ätit påskmiddag med Liz & Kim (å barnen) och Tina & Duffy, bjudit la familia på kaffe och våfflor, grillat med Peter och c/o, gått morgonpromenad med Malin och Solo (6000 steg avverkades).

Och vilket väder! Kunde ju inte ha varit bättre, särskilt med tanke på att det såg ut så här förra påsken.

Enda smolket i bägaren är att alla andra också har varit lediga på min lediga dag, vilket gör att det känns som om jag egentligen skulle vara ledig i morgon med, men då är det ju jobbedag som vanligt, lite snuvad känner jag mig allt...


Per och Mirinda tar igen sig en stund efter ha skyfflat på ett helt släp med jord (långfredagens aktivitet).


Gula rutor och kaffe ute i vårsolen.

1 kommentar:

Moosan sa...

ha,ha..den bilden är ju värd ett pris..speciellt med tanke på det stooora hålet mellan benen på Pers byxor ;-)..

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: