måndag 27 april 2009

Tjejfesten

Det blev riktigt trevligt, tycker jag, på festen i lördags. Tiden gick fort men när det plötsligt var dags för utgång, så slutade det med att endast 4 av 11 tjejer orkade med det. Jag var självklart en av dem. Men väl inne på hotellet tog det inte så lång tid innan tre av oss snabbt ångrade oss. Vi försökte ge det en chans, men vi var väl helt enkelt inte upplagda (läs tillräckligt berusade) för det. Hysteriskt tyckte vi var rätt ord, vi stod mest rätt upp och ner och studerade allt som pågick runt omkring oss. Mycket blandat folk. Många föräldrar (till våra elever alltså), vilket fick en att känna sig än mer präktig och "out of place". "Bäst att sköta sig nu då" fnissade en mamma när hon gick förbi.

Och mansfolket. Snacka om desperata 30-plussare. Jag har aldrig sett något liknande. Såg de något som var intressant gick de helt sonika fram och tog för sig! Inte ens en uppraggningsreplik liksom, vi var mållösa. Efter att ha sett detta tänker då jag aldrig mer gå hem (i mörkret själv alltså), och det blev taxi hem denna gång, var hemma vid ett.

När jag pratade med Lizette dagen efter blev det lite komiskt:
Hon (besviket): "Vi var ju inte så fulla..."
Jag (lika modfällt): "Näää."

Så trevligt var rätt ord, men nästa gång får det allt bli lite mer ös!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: