onsdag 17 mars 2010

Om...

Om jag, rent hypotetiskt, skulle ha ärvt pengar från en gammal faster, skulle jag till exempel:
- Byggt ut vår franska balkong till en RIKTIG, där man kan sitta ute och äta frukost varje sommarmorgon...
- Från balkongen skulle jag ha en trappa ner till den lilla trädgården, där ett lyxigt spa-bad skulle inrättas...
- Och när vi ändå är inne på trädgård, skulle den även ha prytts av världens finaste lilla lekstuga...
- Resa är aldrig fel, lika bra att boka in en både sommar, vinter och vår...
- En ny garderob (alltså innehållet i) är välbehövligt, passar ju bra nu till våren...
- Och så hade jag piffat lite extra hemma, det är alltid något man behöver, skulle kunna tänka mig en del ny inredning till kontoret/tvrummet till exempel...
- Ett par laptops och en I-phone till mamma känns ju nästan som ett måste också, och tänk vad det hade gjort med husfriden...
Sen hade jag nog varit nöjd. Blir det pengar över då? I så fall in med dem på banken!

Men om Per, rent hypotetiskt, skulle ha ärvt pengar av en gammal faster, så skulle han typ ha gått in med dem på banken direkt och betalat av ett av huslånen på studs, det är jag säker på. Vadå BOOOORING!
Möjligtvis hade han slängt in en resa till Egypten, för att blidka övriga ha-galna familjemedlemmar...

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: