tisdag 27 juli 2010

Allsång i Asarum

I kväll var vi på Allsång i Asarum, jag försökte att få med mig någon eller några av systrarna också, men det gick inget vidare, så det är tur att man har en familj som man kan tvinga dit då hahaha. Ungarna var skeptiska och Per var lite nervös att det skulle vara pensionärsstämpel över det hela, men jag tystade ned honom, så det var bara till att packa ned fikat.

Jag ville se allsången just i Asarum eftersom Anna-Lena Brundin skulle vara gästartist, jag gillar henne och hon gjorde mig inte besviken, hon är så himla rolig, men samtidigt riktigt insiktsfull. Hon gav bl a alla männen fem råd om kvinnor som var klockrena, ("ge dem presenter, kvinnor älskar presenter, köp dyra underkläder av silke och siden så att de får känna sig riktigt billiga" hahaha).
Resten av allsången var också bra, det var en trevlig och mysig stund i kvällssolen och faktiskt, alla familjemedlemmarna höll med mig på vägen hem!

För er som inte har varit på någon allsång ännu i sommar, är sista chansen nu på torsdag kl 19.00 i Mörrum i IOGT-parken, då med Lasse Brandeby som gästartist. Arrangemanget är helt gratis, det lilla häftet kostar i och för sig 10 kr, men då får man även en bläckpenna till och det fungerar också som en lottsedel.


Anna-Lena Brundin in action


Suddig närbild


Det är skoj med allsång!


Mirinda käkar pop-corn


Nöjeskompaniet

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: