fredag 2 juli 2010

Sommarlista

Hittade denna listan på någons blogg, tänkte att den passade bra en dag som idag, när jag avklarat sista jobbdagen innan semestern!

Hur länge ska du vara ledig?
5 veckor!

Kommer du vara singel eller ej i sommar?
Jag förblir gift förhoppningsvis :)

Hur många nyktra dagar blir det?
Det blir garanterat fler nyktra än onyktra i alla fall

Brukar du kolla in andra tjejers kroppar på stranden?
Nja… jo, ok då, lite grann!

Om man vill bada i Karlshamn vart gör man det?
Havet: Lillevik. Sjön: Långasjön. Tempererat: Svängstabadet

Kan du tända en grill?
Ja, och nuförtiden gör jag det enkelt och med gott samvete med hjälp av elektrisk grilltändare

Vilka solglasögon kör du?
Mina nya är ett par svarta från HM’s barnavdelning (!)

Går du osminkad om dagarna?
Noway! Fast Per säger att det inte syns om jag är det eller ej, men jag känner mig himla naken utan!

Är du cornetto eller piggelin-tjej?
Cornetto-tjej. Isglass går bort, även om Piggelin är gott, chokladigt och gräddigt ska det vara!

Vad är sommarens soundtrack?
Det måste väl ändå vara denna? :D



Vart åker du på semester?
Inget bestämt ännu, blir nog lite dagsutflykter och mycket strandliv om vädret tillåter.

Andra sommarplaner?
Stugliv i Kollevik. Östersjöfestivalen onsdag (Europe!) och lördag för egen del. Sommarfest hos Jennifer Hultmark sista juli. Klassfest 21 augusti.

Sommarens outfit? (En för soligt och varmt väder, en för rusk)
Klänning och vita träskor när det är fint väder och vid rusk åker väl leggings och kofta på kanske?

Hur håller du formen?
Den jag har för tillfället? Bara till att fortsätta kränga då antar jag :D

SPF – ett måste eller bara ruff o båg?
Ett måste! Vem vill få cancer eller bli rynkig i förtid? Inte jag i alla fall!

Sommarens drink?
Piggelindrink a la Liz?

Vad kör du för bikini?
Fjolårets. Det är väl utplockat vid det här laget?

Gå ut i Karlshamn – en hit eller?
Är inte rätt person att fråga om det, är så sällan ute, har inte ens testat det nya stället vad-det-nu-heter, men det ska väl rätt bra drag där? Ja, just det Mingel var det ja!

Hur sminkar du dig i sommar?
Inte så mycket. Kajal, mascara, eventuellt ögonskugga. Läppglans eller läppstift ibland.

Sommarens maträtt?
Lax är alltid gott! En kall sås till passar bra på sommaren.

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: