lördag 24 juli 2010

Jag har åkt helikopter!!!

Ja, jag har gjort det, kunde inte låta bli när vi egentligen bara skulle gå inom Hunnemara för att hämta Pers mobil hos Elof, och såg den på nära håll på idrottsplatsen.
Per fattade att jag ville jättegärna så han sa till mig att ställa mig i kön, medan han sprang upp till Elof. Det var lång kö, ungarna var inte glada på mig, "Men mamma då!!! Det är säkert en timmes kö, vi skulle ju åka karusell!"
Men så plötsligt kommer frågan "Finns det någon ensamflygare i kön?" Jag sträckte försynt upp handen, ingen annan sa något. "Vad bra, då för du åka med nästa tur."
Så bara seglade jag förbi alla i kön, det var ju liksom bara meningen att jag skulle åka hihi.

250 kronor för 4 minuter, var det värt det? Ja, absolut! Det är ungefär vad 7 karuseller kostar och då måste jag ju säga att det är värt det. Och det var så coolt, mysigt och häftigt! Och bara lite läskigt i svängarna, men det hade ju varit tråkigt utan magpirr. 4 minuter gick alldeles för snabbt bara, men vi fick en bra överblick över Karlshamns innestad och hamn. Naturligtvis hade jag kameran med mig upp!


Kastellet från ovan






Fick ett flygfoto på Solvändan också!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag åkte helikopter över Asarum en gång när jag var barn å glömmer det aldrig!!! Det är än i dag något av det häftigaste jag upplevt. :)

Malo sa...

Wow, häftigt!
Bra timmpenning på den flygningen =)
men såklart en härlig upplevelse!
kram kram

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: