måndag 4 maj 2009

Dagens städmusik

Efter fredagens "Så ska det låta", som var rockigt värre, helt i min smak, var dagens städmusik given; Kiss: "Smashes, trashes and hits". Där återfinns även låten "Detroit Rock city" som Peter Johansson gjorde en riktigt bra version av i fredagens program. Så här respektlöst har vi väl aldrig sett någon behandla en flygel i programmet tidigare? I like it!



Annars är min all time favorite när det kommer till Kiss "Heavens on fire".
Min första egna LP-skiva fick jag av min faster Marie i julklapp 1984 och det råkade vara "Animalize" av Kiss där denna låten är med. Sedan dess är jag fast i "hårdrocksträsket", jag har Marie att tacka för det. Fast jag tycker nog att Peter Johansson är mer ögongodis än Paul Stanley, sorry faster!

Såklart är videon mer än lovligt sexistiskt, men så till den milda grad (a la 80-tal) att det blir skrattretande, så vi blundar helt enkelt för det och njuter av riktigt bra rock n' roll!

1 kommentar:

Lisa sa...

Heej
Du får hemskt gärna komma i dag! :D
Välkommen. :D

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: