lördag 9 maj 2009

Iggle Piggle-tårtan

Nu såg jag att syrran hade knåpat ihop ett fint collage med dagens kalastårta, det snor jag rätt av!



Och för er som inte har koll, så här ser Iggle Piggle ut i "verkligheten".



Han är en av karaktärerna i ett program som är tänkt för de allra minsta barnen, liknande Teletubbies. Men jag vet inte hur de tänkte när de för det första döpte programmet till "Drömmarnas trädgård" (vilket litet barn lär sig det?) och för det andra namnger alla karaktärer i programmet med riktiga tungvrickarnamn som det är omöjligt ens för oss vuxna att uttala eller komma ihåg. Men faktiskt, det kanske bara är vi vuxna som har svårt för det? Dante och Mirinda verkade ha full koll, och vi är mäkta imponerade!

Kolla själva vad de olika karaktärerna (och de är ju inte få) heter:

Upsy Daisy (en flickig dockfigur)

Iggle Piggle (en blå mjukisfigur med en röd snuttefilt, Upsy Daisys bästa vän)

Makka Pakka (en liten, beige mjukisfigur)

Tombliboerna (tre mulliga mjukisfigurer)

Hahooerna (fem enorma kuddlika varelser)

Pinky Ponk (ett slags mjukis-luftskepp)

Ninky Nonk (ett slags tåg)

Pontipinerna (tio röda minifigurer, en stor familj)

Wottinerna (grannar till Pontipinerna, exakt likadana fast röda istället för blå)

Pretty advanced shit för två-åringar, eh? För att inte tala om handlingen, jag har försökt komma in i det hela, men det är hur flummigt och surrealistiskt som helst. Men det verkar gå hem hos de små kidsen i alla fall. Framtiden lär utvisa om de blir lika skadade av detta som vi 70-talister blev av "Vilse i pannkakan".

1 kommentar:

Moosan sa...

Det första han gjorde imorse var klart att springa in till dessa figurer o leka...han säger en massa för mig obegripligt,jag nickar och säger ja,ja (trött som fan),nu ser jag ju att det var de där tombli-nåt han blarrade om :-D..fattar inte hur de får ihop det :-)..sen när Kiana kommer ner,skickar han upp henne lika snabbt igen..för att hämta sin lilla älskling "Upsy Daisy"..
kram

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: