lördag 16 maj 2009

Vår trapp-makeover

Det var denna trappan som var inspirationen när vi skulle göra om vår trappa här i radhuset. Den var med i en inredningstidning, prydde omslaget och jag tror t o m att det var just därför jag köpte tidningen.



Nu är trappan till salu, eller ja, hela huset såklart. Det är Camilla Läckberg som säljer sitt underbart fina hus, antagligen för att göra mer plats nu när hon och Martin Melin ska ha smått.

Vår trappa var verkligen hemsk när vi tog över, inte en gnutta charm i den, mörk och ful bara. Ja, se själva.





Per fick verkligen slita med varje trappsteg, klistret satt som berg, men han tycker nog att det var mödan värd, för skillnaden är enorm!




Vi har gjort vår bästa med att få in mer ljus i denna mörka trapp, genom att göra en öppning från köket...


...och genom ytterligare en öppning, detta runda fönster från toaletten.


Och så har vi ju spottarna i golvet också, det är pricken över i:et!

Nu tjatar jag bara om ett svart trappräcke, tycker att det hade varit finare. Får se om (läs när) Per kan bli övertalad till detta.

2 kommentarer:

Patrik Högberg sa...

Jättefin trappa, jag gillar verkligen den vita vangen och att den var stängd.

Trappan är ju som en möbel i huset, dessutom är den oftast centralt placerad så man vill gärna att den ska vara fin. Jag förstår att ni ville renovera den.

Grattis, det blev jättefint...

Anna sa...

Tack för de orden! :-)
Jag håller med dig, visst kan man se på trappan som en möbel eller i bästa fall kanske t o m ett konstverk, som ett stort smycke som pryder huset. :-)

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: