söndag 1 mars 2009

GRATTIS DOLLAN!

Det var precis som hon kände på sig att det var något speciellt med just dagen i dag, för hon som är en riktig sjusovare, vaknade när jag var på toa vid sju-tiden redan. "Mamma! Vaken!"
Per var mitt uppe i sitt yoga-pass, så jag fick underhålla henne i sängen genom att läsa böcker och jag nämnde inte med ett ljud att det var hennes födelsedag, så därför blev hon ändå riktigt förvånad när resten av familjen kom insjungandes med brickan och alla paket. Hon blev helt till sig, jätteglad. Hon visste inte var hon skulle börja, ljusen, kakan, paketen? Men hon började med ljusen, grabbade tag i en kaka och sen var det paket-race. Hon blev lika glad för varje paket. "Boken! Läsa den!" "Åh, klänning!" "Mössa!" På med den. Så ivrig var hon, hon ville börja leka med varje grej, vi fick hela tiden stoppa henne, "Vänta det är fler paket att öppna."


Per hissade flaggan innan yogan redan.









Sedan var det dags för frukost och Mirinda satt bara och snurrade i sin stol: "Ont i magen...mätt." "Men du har ju inte ätit något?!" Hon hade helt enkelt inte tid att äta, hon skulle ju leka med alla sina nya saker! Sedan efter en halvtimme sådär, lagom till vi hade dukat undan allt, då tog hon sig tid, en tallrik yoggi fick hon ner i alla fall.

Nu har vi lite att fixa med innan gästerna kommer vi d halv tre. Jag ska bjuda på pizza och tårta bl a, så det är lika bra att sätta fart!

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis grattis till den stora tjejen. :D
Å du, hur är det möjligt att vi är på Coop samtidigt UTAN att mötas?! :)
Tycker det var länge sen vi sågs där förresten trodde nästan du hade bytt affär. :D

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: