måndag 30 mars 2009

Kräkmåndag

Måndag igen. Mirinda vaknade med maginfluensa, usch och blä! Fast hon verkar ha fått en lindrig variant, hon är pigg och leker som vanligt, ingen feber och hon har inte kräkt sedan i morse, däremot har hon haft diarré en gång. Bara det inte är samma variant som Wilmer och Dante har/har haft. Wilmer är väl inne på sitt nionde dygn nu, sånt orkar man ju bara inte med...

Och så fick jag uppleva en av mina mardrömmar i morse. Jag skjutsar ju de stora till skolan på morgonen och många gånger har jag fått väcka en liten sjukling med feber eller kraftig förkylning och sätta i bilstolen, man kan ju inte lämna henne hemma och de stora har ju skolplikt så...
Men vad gör man när den lilla har maginfluensa? Ja, vad gör man? Har man så mycket val? Nej, det var bara att ta henne med och det gick bra ända till hemvägen, då började hon gnälla och skifta ansiktsfärg och det var ju inte så lätt att stanna bilen mitt på Erik Dahlbergsvägen, eller manövrera den med en hand samtidigt som jag försökte få till det med plastkassen som jag så förutseende tagit med mig. Jag körde in på en annan väg och stannade. Men då var det redan för sent, hon hade kräkt ner hela sig, men bilen klarade sig i alla fall. Sen var hon helt färdig och somnade i soffan när vi kom hem.

Per ska vara hemma med henne i morgon. Vi har påsk-temadag på jobbet och då kan man ju inte vara hemma, det är viktiga grejer!

1 kommentar:

Moosan sa...

nääääää,alltså,NÄR ska detta sluta??..nu blir man ju förbannad!..kräkskit!!
Krama henne från oss ♥

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: