måndag 23 mars 2009

Många kalas blir det...

Nu är helgen förbi och jag har min lyxiga lediga måndag, kan behövas efter helgens kalasande.

Fredagens "firmafest" blev en hit, måste jag säga. Det är bra med lågt ställda förväntningar ibland, då kan det nog bara bli till det bättre. Det var riktigt roligt trots bordsplacering och fåniga lekar :-). Vi var ett sjuttio-tal lärare (av dem endast tre manliga) som festade loss på god mat (och dryck givetvis) och roliga lekar och så lite discodans på slutet. Kul att se att alla verkligen släppte loss, även rektorerna var det fullt ös på. Det var dock en liten kritisk stund när några nyfikna småtjejer syntes spana in genom fönstret, hälften av alla dök ner i bordet, väsandes "Det är inte mina elever väl?" :-D

I lördags bar det av till Svängsta när tjejerna firade 14 årskalas, nu var det Pers tur att "öla", så där blev vi sittandes i några timmar, men det var väldigt trevligt som vanligt.

Och igår var det 7-årskalas i Sölvesborg, Kiana fyllde i fredags och det firade vi igår. Det bjöds på bakad potatis med olika fyllningar, jättegott!


Stora tjejen nu.


Kul grej att göra tårtan som en klocka, med visarna pekandes på sju såklart.


Barnen hade egen sittning.

Ryktet går att Jennie och barnen samt Tina ska komma på litet besök i dag, (Lizette skulle också ha kommit, men Wilmer är magsjuk, stackar'n), de kommer lagom till "mellis" så jag får väl fixa något gott till dess.

Nu säger Mirinda att jag inte får "spela dator mer" så det är bäst att jag slutar då :-D.

1 kommentar:

Moosan sa...

Hi,hi..japp..vi kommer o banka ner dörren :-D..synd Liz o co inte kan komma :-(

Mellis låter gott ;-)...kommer efter vi fått i oss lite lunch här hemma! :-)
kram

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: