torsdag 19 mars 2009

Kick-off

I morgon kväll ska vi ha kick-off på jobbet, såhär i mitten av terminen av någon märklig anledning. Det vi ska sparka igång är att två enheter har blivit en och nu ska vi umgås "över gränserna" och lära känna varandra och vi är ju lagom entusiatstiska inför detta. Vi ser framför oss bordsplacering och pinsamma lekar. Vi har spekulerat hej vilt, men programmet är hemligt, vi vet bara att att vi ska bli bjudna på buffé, kaffe och kaka samt någon form av underhållning (levande musik).
Ok, det är ju inte varje dag man blir bjuden på mat, så det kan man ju inte tacka nej till (särskilt inte eftersom vi inte fick något julbord förra året), men det lär ju behövas ett visst intag av starka drycker, det är ju bara till att inse, så jag fick gå på bolaget idag efter jobbet, känner mig helt lost där. Tydligen så tycker jag om vin med tanke på förra fredagens sörplande, men jag kan ju inget om viner insåg jag snabbt när jag vandrade runt bland hyllorna. Och så hade det kommit in en massa spännande cider och "blanddrycker", för mycket att välja på för mig, så det fick bli två säkra kort till slut; Carlsberg och Smirnoff ice.
Och ja, jag fick visa leg i vanlig ordning!

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: