måndag 2 mars 2009

Hemkommen från kvällens KF

Det kommer mer bilder från Mirindas stora dag, men jag har varit på kommunfullmäktige och precis hemkommen, så det får bli en annan dag, eventuellt i morgon, fast bäst att inte lova för mycket jag ska nämligen på fackligt årsmöte, så det lär bli sent i morgon med.
Vi var färdiga med KF redan 20.20, men eftersom vi lyckats få igenom en motion för typ första gången denna mandatperioden, så kände vi att vi var tvungna att fira lite på hotellet. För min del innebar det isvatten och en skål med super-goda oliver, indränkta i någon god olja. Och så fick jag ju smaka lite av Anders nachos och sen orkade inte Hélèn sitt vitlöksbröd med aioli, så det slank ju med ned, detta bådar ju inte gott inför morgondagens vägning...
Fick värsta komlpimangen av Anders, ledamot i KF för moderaterna.
"Går du på Vägga?"
"Eh, om jag är elev på Vägga?"
"Ja... eller du är förbi det?"
"Eh, ja, för rätt länge sen"
Men jag tackade och sa att det var ju skönt att höra för en trebarnsmor.
Hans haka släpade i bordskanten och när jag la till min ålder kunde han abslout inte tro det. "Jag som brukar vara duktig på att ringa in folks ålder annars, men det hade jag alrig kunnat tippa!"
Han är idrottslärare på Vägga, så han "umgås" ju rätt flitigt med gymnasietjejer, så det är ju roligt att han tycker att jag kunde passa in där.
Så jag må vara en tjockis, men jag är åtminstone en välbevarad sådan! :-D

Inga kommentarer:

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: