måndag 9 mars 2009

"Min katt!"

Mirinda har ju fått en present till i veckan, av Daggkåpan.
När jag hämtade Mirinda en sen eftermiddag (det var bara hon kvar på hela förskolan) låg det en katt på hennes hylla. Jag trodde att det var något som hon råkat få med sig ut från avdelningen, så jag la tillbaka den på hyllan, men när vi satt i bilen på väg hem säger Mirinda med bestämd röst:
"Min katt!"
Jag blev lite förvirrad, men så gick det upp för mig.
"Fick du den i present?"
Då berättade hon med egna ord att hon fått paket och så var det glass också och hon lät så nöjd så.
Dagen efter frågade jag fröken och det stämde, Mirinda hade blivit firad och fått en katt som fröken Anne hade stickat till henne. Så nu har katten fått fytta hem till oss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Söt, fint minne!

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: