tisdag 14 juli 2009

Halvjämnt

På måndag fyller jag jämnt, eller snarare halvjämnt, hela 35 år. Inte klokt ju.

Jag minns när mamma var 35 år, hur gammal jag tyckte att hon var, en riktig tant. Det tyckte jag redan när hon var 34 år och berättade att jag skulle bli storasyster igen, helt knäckt blev jag: "Men du är ju så gammal?!". Hur är det möjligt typ. Nu slutade det inte så väl i just den graviditeten, sent missfall, men året där på blev hon mamma igen för femte gången, 35 år gammal. Ingen ålder alls ju!

Själv känner mig inte alls som en tant, i många stunder känner jag mig fortfarande inte äldre än en liten skolflicka faktiskt...

Tänkte så här. Jag firar med Öppet Hus på lördag, sallad och glasstårta, bara att titta inom när man ändå ska in på festivalen. Jag är hemma hela dagen. Sedan kommer det hela övergå till förfest framåt eftermiddagen, så får vi se vilka som slår följe och gör festivalen med mig på kvällen. Trevligt upplägg va? Inte så mycket tant över detta, ha!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket trevligt! Inte alls "tantigt! :-) I`ll be there och vi ska skåla i mintu hela kvällen lång.....eller kanske inte ;-) men kul ska vi ha! Jag ska inte va ngn tant denna gång i alla fall I promise ;-)
Pussen och kramen Lillisen Liz

Malo sa...

Jag får väl stå för tanteriet detta året.... annars hade mintu passat rätt bra! Kommer absolut för att fira din dag! Och 35 är ingen ålder, när vi börjar närma oss 50 kan vi väl ha lite ångest =)
kram

Moosan sa...

Jag hoppas den där mintu räcker till en partysugen syrra till?..Tant är du INTE..för det är inte jag o det är ju bara 3 år mellan oss..då kan vi väl inte vara tanter..o nej,aldrig i livet!
kram

Anonym sa...

mintun räcker gott till en törstig syster till! :-)Of course. Hoppas du gillar det! kram Liz

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: