lördag 4 juli 2009

Tärnö

I dag har vi spenderat hela eftermiddagen på Tärnö, min faster Annika och hennes man Håkan har hyrt en stuga i ett par veckor nu (de gör det varje år) och de åker hem till Höganäs i morgon igen.

Stugan tillhör pappas kusin. Hon har tre stycken sommarhus bredvid varandra, lite onödigt många tycker jag. Hon kan väl ge bort en till mig vetja. Det är ledsamt när man tänker på hur många hus som varit i släktens ägor som sen bara skänkts bort för några tusenlappar, blir lika knäckt varje gång jag tänker på det.

Fast nu är i och för sig grannhuset till salu, så nu är det bara till att leta upp fem miljoner i madrassen, peace of cake!

Hade jag haft hus på Tärnö hade jag varit rikast i världen...





6 kommentarer:

Moosan sa...

Härligt!!
Pappas kusin..ha,ha,ha,ja..det där var mindre invecklat än min förklaring som löd:farfars brors dotter! :-D

Anna sa...

Ja, jag skrattade för mig själv när jag läste den förklaringen. Men du har säkert fått den från Annika, hon är expert på att krångla till släktskapen :D

Moosan sa...

Hon har nog lärt upp Håkan på invecklade historier,för det var han som skulle förklara :-D

Malo sa...

Åh, vilka härliga bilder! Svensk sommar, sol och hav!
Man brukar ju säga att pengar inte gör en lyckligare, och visst, en del av det är sant, MEN om du hade haft 5 mille......Hade verkligen önskat er det!
kram till dig, din lilla gräsänkling =)

Anonym sa...

Åhh härligt da! vill me vill me vill me, men vi kan ju ta en tur vi syskon en dag för oss själva me va? :-) med respektive såklart om de vill? kram kram Liz

Anna sa...

Malin: Tack du är för söt!

Liz: Klart vi kan! :)

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: