fredag 17 juli 2009

Rödtott

Jag har varit kräktrött på mitt hår, eller rättare sagt min hårfärg som jag antar är min naturligt vackra råttblond eller vad det kan tänkas heta.

Jag brukar färga håret hos Wilma på hårverkstan, hon färgar nämligen enbart med naturliga varor utan kemiska tillsatser, Hon gör ett avkok av olika växter såsom ekbark, salvia, vin, fläderbär, beroende på vilken färg man vill ha. Jag brukar bli väldigt nöjd, även om man inte alltid kan få exakt den färg man önskar. I mitt fall har det många gånger blivit morotsfärgat, men det brukar bli bra ändå till slut.

Nu har Wilma semester och jag är desperat, så i dag slet jag till mig ett paket intensivtoning på Coop. Jag hade inte tänkt mig morot denna gången, snarare tänkte jag Addison i Grey's, hennes röda lockar is to die for. Dream on, man har ju knappast begåvats med hennes kalufs. Så, det blev inte riktigt Addison, men det blev färg iallafall, min omgivning har olika åsikter om vilken; svart, lila, orange, rött har jag fått höra att jag numera har, enligt paketet skulle det bli mörk mahogny. Mahogny är väl rött?


Före. Alltså tråkfärgat musgrått.


Efter.

Jag blev nöjd, faktiskt. Jag blir riktigt glad när jag råkar få syns på mig själv i spegeln, bara det.

Killfesten utanför skålade och gjorde tummen upp för mitt nya jag. Ett wow undslapp t o m någon :-)

3 kommentarer:

Moosan sa...

Jättefint!!!..Ser friskt ut :-)

Malo sa...

blev ju jättefint!! Får ju se det live idag!! Så vi ses om en stund.
Träffade P igår på festivalen, lagum rund under tassarna =) Han utlovade "dricka" idag, hade ju varit finfint =)
kram

Anonym sa...

Du är så snygg syrran! Jag har ju sett det live, riktigt bra blev det! Tror det beror på självaste personen son gjorde det?! :-) (vilket inte nämdes i texten)
Synes snart! Laddade och klara! :-) alltså inte laddade så kanske, men uppladdade!P&K Liz

 
Mina besökare: Totalt: Idag: Online nu: